دانلود کتاب مرد جهانی رابیندرانات تاگور PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب مرد جهانی رابیندرانات تاگور ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب مرد جهانی رابیندرانات تاگور PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، این کتاب مجموعه‌ای شامل هیجده مقاله از آثار رابیندرانات تاگور شاعر و مربی و فیلسوف مشهور هند است که به افتخار صدمین سالگرد تولد وی در سال ۱۹۶۱ از طرف انجمنی از دانشمندان جهان با کمک مالی بنیاد فورد آمریکا از بین مقالات متعدد وی برگزیده شده است.

عنوان «مرد جهانی» که ترجمه انگلیسی عبارت «towatds universal man» است، مناسب‌تر آمده است؛ چراکه با وجودی که این عبارت انگلیسی مفهوم تقلایی برای رسیدن به حد کمال را دربر دارد، باید گفت تاگور از بسیاری جهات همان‌طوری که عقاید و افکار او در این مجموعه منعکس شده، نشان می‌دهد به آن مقام ارجمند نایل شده و به صورت مردی درآمد که افکارش تنها محدود به کشور هندوستان نبود، بلکه از دریچه چشم کسی که خود را متعلق به تمام دنیا می‌داند و سعادت و رفاه جهان را در نظر دارد به اوضاع می‌نگریست.

مقالات این کتاب جنبه‌های زندگی از قبیل مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تربیتی، اخلاقی، خانوادگی، مذهبی و فلسفی را شامل می‌شود.

جوایز و افتخارات رابیندرانات تاگور :

  • مطرح‌ترین جایزه‌ای که رابیندرانات تاگور در زندگی به دست آورد نوبل ادبیات بود. او نخستین آسیایی است که موفق شد در سال 1913 این جایزه‌ی ادبی را به دست آورد.
  • دولت بریتانیا در سال 1915 به رابیندرانات تاگور لقب شوالیه را اهدا کرد، اما 4 سال بعد و پس از کشتار مردم پنجاب، تاگور این نشان بریتانیایی‌ را برای فرماندار آن زمان هندوستان پس فرستاد.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب نغمه های جاویدان یا صد بند تاگور رابیندرانات تاگور PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

6 مگابایت

تعداد صفحات

345 صفحه

نویسنده

رابیندرانات تاگور

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب مرد جهانی رابیندرانات تاگور PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *