دانلود کتاب پزشک و روح ویکتور فرانکل PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب پزشک و روح ویکتور فرانکل ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب پزشک و روح ویکتور فرانکل PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، در کتاب انسان در جست‌وجوی معنا نوشته ویکتور فرانکل نه‌ تنها بی‌ ارتباط به‌ هم نیستند.

بلکه ارتباط معنایی تنگاتنگی نیز با هم کتاب انسان در جست‌وجوی معنا تلاش‌های او برای یافتن معنایی عمیق برای شرایط اردوگاه خوفناکی مثل آشویتس است. دامنه معنا یافتن در زندگی را وسیع‌تر از زندگی شخصی خود می‌داند.

در حرفه خود یعنی معالجه بیماران و افراد نیازمند به درمانگری هم به کار می‌بندد.

برشی از کتاب پزشک و روح ویکتور فرانکل

شاید شما هم با افراد زیادی مراوده داشته‌اید که با وجود رنج‌ها و مصائب پی‌درپی باز هم بی هیچ گله و شکایتی قدم در مسیر زندگی دارند و با امید روزگار می‌گذرانند. چطور می‌شود که در میانه‌ی رنج، این‌چنین مشتاقانه زیست؟ پاسخ این سوال نیز سال‌ها در ذهن نویسنده‌ی کتاب پزشک و روح (The Doctor and the Soul: From Psychotherapy to Logotherapy) یعنی ویکتور فرانکل (Viktor Frankl) گذشته است.

قبل از پرداختن به کتاب پزشک و روح ناگزیر باید از کتاب «انسان در جست‌وجوی معنا» نوشته ویکتور فرانکل هم یادی کرد. چون این دو کتاب نه‌تنها بی‌ارتباط به‌ هم نیستند، بلکه ارتباط معنایی تنگاتنگی نیز با هم دارند. اگرچه کتاب انسان در جست‌وجوی معنا تلاش‌های او برای یافتن معنایی عمیق برای تاب‌آوری و تحمل شرایط اردوگاه خوفناکی مثل آشویتس است.

اما او دامنه معنا یافتن در زندگی را وسیع‌تر از زندگی شخصی خود می‌داند. از این رو، آن را در حرفه خود، یعنی معالجه بیماران و افراد نیازمند به درمانگری هم به کار می‌بندد. لوگوتراپی یا معنادرمانی رویکردی است که توسط ویکتور فرانکل پایه‌ریزی شد تا درمان‌گران به کمک این رویکرد بتوانند در فهم و یافتن معنای زندگی به مراجعان کمک کنند. ویکتور فرانکل معتقد است اگر همه ما بدانیم که چرا زندگی می‌کنیم و دقیقا در پی چه چیزی هستیم، آن‌وقت است که چگونگی گذران زندگی را تاب می‌آوریم.

کتاب پزشک و روح که مورد توجه مصطفی ملکیان -فیلسوف معاصر نام‌آشنا در حوزه‌ی فلسفه اخلاق- قرار گرفته به این موضوع می‌پردازد که یک درمانگر یا پزشک با داشتن رویکرد معنادرمانی چه وظایفی نسبت به مراجعان خود دارد. در درمان با این رویکرد درمانگر باید به فرد کمک تا بار دیگر بتواند ارزش‌ها و معانی نادیده‌گرفته‌شده یا مورد غفلت را ببیند.

این رویکرد درصدد است تا افراد بتوانند با درکی بالغانه گذرا بودن تمام احوالات زندگی را درک کنند. زیرا آگاهی نسبت به موضوع است که باعث می‌شود فرد به جای منفعل بودن و قربانی دانستن خود، فعالانه درعرصه زندگی حضور پیدا کند.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب دایره المعارف هنر PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

7 مگابایت

تعداد صفحات

327 صفحه

نویسنده

ویکتور فرانکل

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب پزشک و روح ویکتور فرانکل PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *