دانلود کتاب خانواده خوشبخت ژان پل سارتر PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب خانواده خوشبخت ژان پل سارتر ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب خانواده خوشبخت ژان پل سارتر PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب خانواده خوشبخت، داستان ازدواج دختر سرمایه دار، مارگریت ،با یک کنت است. خانواده مارگریت با اشتیاق این ازدواج را می پذیرند.

اما به زودی مشخص می شود که کنت صاحب رازی است که زندگی برای دختر را غیر ممکن می کند.

مانند بسیاری از داستان های عاشقانه کلاسیک یک عاشق فقیر به نام ژوزف هم وجود دارد که با تمام وجود حاضر است جان خود را به دختر مورد علاقه اش که همان مارگریت است تسلیم کند.در صدد بر می آید که سند آزادی دختر و رهایی از زندگی با کنت را برایش فراهم کند.

این داستان بیشتر به دنبال نشان دادن عذاب انسانی عاشق از قراردادهای اجتماعی است که عاشق را از معشوق خود دور می کند.

سارتر در جای جای داستان از عقیده خود در مورد جامعه به صراحت صحبت می کند. سایت پی دی اف باما شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می کند.

زندگینامه ژان پل سارتر

ژان پل سارتر (Jean-Paul Charles Aymard Sartre) در پاریس به دنیا آمد. در دوسالگی پدرش را از دست داد و همراه با مادرش در خانه‌ی پدربزرگش، چارلز شوایتزر، معلم زبان آلمانی، ساکن شد.

در همان کودکی تحت نظارت پدربزرگ و چند معلم خصوصی دیگر زبان فرانسه و آلمانی را فراگرفت و در کتابخانه‌ی پدربزرگ با ادبیات کلاسیک آشنا شد.

ژان پل سارتر با ازدواج مجدد مادرش به لاروشل نقل مکان کرد؛ جایی‌ که اغلب به دلیل مشکلات بینایی‌اش مورد آزار و اذیت همسالان قرار می‌گرفت و از زندگی با ناپدری‌اش رنج می‌کشید. پس از پایان تحصیلات دبیرستان، وارد دانشسرای عالی پاریس شد.

سارتر در سال‌های نوجوانی چند رمان نوشته بود. عنوان یکی از آن‌ها «عیسای دوست‌داشتنی: آموزگار شهرستان» بود که در یک نشریه‌ی ادبی به چاپ رسید.

ژان پل سارتر در سال 1929 در اکول نرمال با سیمون دوبووار آشنا شد که در دانشگاه سوربن تحصیل کرده بود و بعدها به یک فیلسوف، نویسنده و فمینیست مشهور تبدیل شد.

آن‌ها گرچه به دلیل اعتقاد به رابطه‌ی باز، هیچ‌وقت با یکدیگر ازدواج نکردند، به عشاق و همراهانی جدایی‌ناپذیر و مادام‌العمر بدل شدند.

از سال 1931 تا 1945، ژان پل سارتر در لو هاور، لائون و سرانجام پاریس تدریس می‌کرد. در سال‌های 1933 و 1934، او جانشین ریموند آرون در انستیتوی فرانسوی آلمان در برلین شد و در آنجا فلسفه‌ی پدیدارشناسی ادموند هوسرل را مطالعه کرد. حضور هفتگی او در سمینارهای هگل‌شناسی الکساندر کوژو در دهه‌ی سی، شاید تعیین‌کننده‌ترین تأثیر را بر رشد فلسفی سارتر برجای گذاشت.

ژان پل سارتر در طول سال‌های تدریس در لو هاور، تهوع را منتشر کرد، رمانی که باعث شهرت جهانی او شد. سپس نگارش یک مجموعه‌ی داستانی به نام دیوار را پی گرفت که به دلیل شروع جنگ جهانی دوم ناتمام ماند. او که در سال 1939 به ارتش فراخوانده شده بود و به زندان افتاده بود، یک سال بعد آزاد شد.

واپسین سال‌های زندگی ژان پل سارتر

ژان پل سارتر پس از آزادی از زندان و بازگشت به پاریس در مه‌ی 1941، به همراه نویسندگان دیگری همچون سیمون دوبووار، موریس مرلوپونتی، ژان توسن دسانتی و برخی از دانشجویان مدرسه‌ی اکول نرمال پاریس گروه زیرزمینی سوسیالیسم و آزادی را تأسیس کرد.

اما عمر این گروه دیری نپایید و او تصمیم گرفت به نویسندگی انتقادی بپردازد. سارتر در مدت کوتاهی به نگارش کتاب‌های مگس‌ها، هستی و نیستی و خروج ممنوع پرداخت. در همین دوران جنگ پایان یافت و فرانسه آزاد شد.

ژان پل سارتر در دهه‌ی 50 در دانشگاه اکول نرمال و دانشگاه سوربن با افرادی آشنا شد که در ادامه، نویسندگان مشهور و تأثیرگذاری شدند. از آن جمله‌ می‌توان به ریموند آرون، موریس مرلوپونتی، سیمون ویل، امانوئل مونیه، ژان هیپولیت و کلود لوی استراوس اشاره کرد.

از سال 1960 تا 1971، بیشتر توجه ژان پل سارتر به نگارش کتاب «احمق خانواده» معطوف شد، پژوهشی عظیم و در نهایت ناتمام درباره‌ی گوستاو فلوبر، رمان‌نویس فرانسوی قرن نوزدهم. سارتر از سال 1971 کمتر ‌نوشت.

او با این شعار که «تعهد یک عمل است، نه یک کلمه» اغلب به خیابان‌ها می‌رفت تا در شورش‌ها، فروش کتاب‌های مارکسیستی و سایر فعالیت‌هایی که به نظر او راهی برای ترویج انقلاب بود شرکت کند.

ژان پل سارتر که از سال 1973 تقریباً نابینا شده بود، در آوریل 1980 بر اثر ادم ریوی درگذشت. تشییع جنازه‌ی بسیار چشمگیر او که با حضور حدود 25000 نفر برگزار شد، یادآور مراسم خاک‌سپاری ویکتور هوگو بود.

📙💌فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب اندیشه ها و انسان ژان پل سارتر PDF

⭐⭐⭐⭐⭐

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

3 مگابایت

تعداد صفحات

242 صفحه

نویسنده

ژان پل سارتر

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب خانواده خوشبخت ژان پل سارتر PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *